Hoppa till sidans innehåll
År Månad

Följ sidan "2015"

Fyll i namn och e-postadress nedan för att följa denna sida. Ett e-postmeddelande kommer då att skickas till dig när något nytt publiceras på sidan.

2015


(2015-11-19 16:10)
Äntligen är det dags! Kul att ni valt att komma till Idre för att åka Skicross! Lägret är öppet för alla från 10 år och äldre. Träning både för nybörjare och de som redan kommit en bit på väg i sin utveckling. Just nu är det runt 20 åkare som är anmä...
 
Tänndalen (2015-11-18 16:17)
Det finns fortfarande platser kvar till skicrossledarutbildningen i Idre 5-6 december. Se länken nedan för info om anmälan. Välkomna!
 
Hamra 2015 (2015-09-23 23:20)
Kom och testa skicross eller vidareutveckla dina kunskaper i Idre, den 5–6 december, tillsammans med våra duktiga tränare!
 
(2015-09-10 10:25)
Svenska skicrosslandslaget skriver nytt samarbetsavtal med en modern, spännande och nytänkande husleverantör
 
(2015-10-05 08:00)
Kombinera dina gymnasiestudier med professionell träning vid skid- och snowboardgymnasier runt om i landet.
 
(2015-11-26 17:21)
Stipendiet Hjärtat Slår ges varje år ut i syfte att uppmuntra och stödja fortsatt framgång hos våra unga och lovande talanger. Vartannat år delas det ut till tjejer respektive killar, denna gång (2015) var det tjejernas tur att bli belönade.
 
(2015-12-21 14:13)
Det svenska skicrosslandslaget går på julledighet efter en lyckad säsongstart. Målet var att ta pallplatser vid varje tävling och det gick vägen med sju pallplatser på fem tävlingar i världscupen samt en tredjeplats i europacupen!
 
(2015-12-10 07:41)
Efter en lyckad premiär i österrikiska Montafon, där Anna Holmlund tog en andraplats, är det återigen dags för tävlingar i Val Thoréns. Den franska skidorten har blivit lite av en favorit för de svenska åkarna som gillar den fartfyllda och utmanande ...
 
(2015-12-14 12:33)
Tävlingarna i Val Thorens, Frankrike avlutades i lördags på bästa med ytterligare en seger för Anna Holmlund. I fredagens tävling blev det en historisk bragd genom Sandra Näslund och Anna Holmlund tog de två översta pallplatserna vilket aldrig tidiga...
 
(2015-12-19 09:29)
Den senaste tidens framgångar för skicrosslandslaget fortsätter, nu med topplaceringar i både världscupkval och Europacupen! Igår torsdag tog Lisa Andersson, Gävle Alpina en 3:e plats i europacuptävlingen i Val Thoréns och idag slutade Alexandra Edeb...
 
Anna H 2a Montafon (2015-12-06 10:00)
Dagens världscuppremiär för skicrosslandslaget i österrikiska Montafon slutade med en andraplats för Anna Holmlund. Sverige hade fem åkare med till finalerna men i skicross kan allt hända och två av grabbarna, Viktor Andersson och Michael Forslund, s...
 
(2015-07-02 09:00)
Svenska Skidförbundets alpina chef Ville Bylin har valt att sluta sin tjänst på grund av familjeskäl. Ersättare blir nuvarande förbundskaptenen/sportchefen för skicross, Tommy Eliasson Winter som i sin tur ersätts av Joar Båtelson.
 
(2015-06-30 16:35)
Här ligger vi inte på latsidan utan laddar stenhårt för att vara förberedda till max när säsongen drar igång. Den 23–26 juni körde vi hårt under ett läger i Åre.
 
(2015-12-16 19:07)
Efter förra helgens framgångar i Val Thoréns har det svenska landslaget vässat stålkanterna och laddat batterierna för att upprepa bedriften i Innichen/San Candido, Italien kommande helg. Anna Holmlund leder den totala världscupen och Sandra Näslund ...
 
(2015-06-30 14:56)
Boka in den 16–18 oktober i kalendern. Då är du välkommen på TD- och domarutbildningshelg på Copperhill i Åre för Puckel, Skicross, Snowboard och Freeskiing.
 

HUVUDSPONSOR

LAGPARTNERS

SE ALLA PARTNERS
Tävlingskalender
Skidor vill!
Idrottslyftet
FIS

Postadress:
Svenska Skidförbundet
Riksskidstadion
791 19 Falun

Besöksadress:
Lugnetvägen 16
791 31 Falun

Kontakt:
Tel: 0107086900
E-post: info@skidor.com

Se all info