Hoppa till sidans innehåll
År Månad

Följ sidan "2015"

Fyll i namn och e-postadress nedan för att följa denna sida. Ett e-postmeddelande kommer då att skickas till dig när något nytt publiceras på sidan.

2015


(2015-12-22 22:40)
Ski Team Sweden Speedski, Orsa Alpina och Orsa Grönklitt bjuder in till Farthelg 2016 den 29-31 januari. Speedski och Super-G som träningsmoment i en helg när många ungdomar får åka fortare än de någonsin gjort förut.
 
(2015-12-21 22:01)
Under Luciahelgen samlades landslag, utvecklingslag och ett 20-tal andra fartsugna skidfantaster till ett första träningsläger på snö i Idre. Vädret hade veckan innan tagit hårt på snön men lagom till första dagens träning frös det på och förhållande...
 
Manchester (2015-11-18 20:43)
Ski Team Sweden Speedski och Idre Fjäll bjuder in till speedskiläger i luciahelgen. Är du en rutinerad speedskiräv eller bara sugen på att testa (?) välkommen till Idre den 10-13 December för säsongens första fartåk.
 
(2015-08-13 22:46)
21:a till 23:e Augustis samlas Ski Team Sweden Speedski på träningsläger på Idre Fjäll. På schemat finns också säsongsplanering och lite förberedelser i Chocken! Väkommen att vara med!
 
(2015-04-24 10:00)
Då antalet anmälda deltagare inte blivit tillräckligt många har vi tagit beslut om att skjuta upp Snökonventet 2015.
 
(2015-04-03 13:13)
Simone Origone, Italien, nådde idag 252,632km/h vid tävlingen Speedmaster i franska Vars. Christian Jansson blev trea med nya personliga rekordet 245,566km/h (!)
 
(2015-04-02 20:17)
Snabbast vid dagens åkning i Vars var Simone Origone med drygt 251 km/h. Imorgon flyttas starten upp och chanserna till världsrekord är stora. Följ åkningen Live!
 
(2015-04-02 13:41)
-Åkningen fungerar mycket bra nu säger Christian Jansson, Kils SLK, efter att ha passerat den magiska 240km/h gränsen för första gången. Christian nådde hela 242,261km/h trots att övre delen av backen bara var fottrampad och mycket slagig.
 
(2015-03-24 20:29)
Sex deltävlingar och Sextiosex fartfantaster – Svenska Cupen i Speedski 2015 är avgjord
 
(2015-03-22 13:05)
- Det känns helt fantastiskt att avsluta säsongen med den dubbelseger, det har gått bättre och bättre under säsongen och den här helgen fungerade åkningen perfekt säger Christian
 
(2015-03-21 12:05)
Det går riktigt bra nu, jag har hittat min åkning och idag slog jag hela världseliten med marginal, det känns kanon säger Christan till skidor.com direkt efter målgång.
 
(2015-03-20 22:27)
Schemat för världscupfinalerna har justerats för att passa det förväntade vädret. Det blir fler åk på lördagen än vad som tidigare var tänkt.
 
(2015-03-20 14:17)
Idag kördes träning och kvalificeringsåk till den första deltävlingen i Idre - flera svenskar är bra med inför lördagens åkning.
 
(2015-03-20 09:26)
Inte som att vara på plats kanske - men det finns fina möjligheter att följa tävlingarna live på webben
 
(2015-03-19 18:01)
SM avgjordes i fina förhållanden på Idre Fjäll idag. Christian, Linda, Erik och Britta var snabbast i sina klasser och blev svenska mästare 2015.
 

LAGSPONSOR

SE ALLA PARTNERS
Tävlingskalender
Skidor vill!
Idrottslyftet
FIS
Åre 2019

Postadress:
Svenska Skidförbundet
Riksskidstadion
791 19 Falun

Besöksadress:
Lugnetvägen 16
791 31 Falun

Kontakt:
Tel: 0107086900
E-post: info@skidor.com

Se all info